Wkrótce przełom w budowie S3

8096

Jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu, budowa ponad 14-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy Lubinem a Polkowicami przebiega zgodnie z planem. Jeśli tak dalej pójdzie to jest duża szansa, że już przyszłym miesiącu kierowcy pojadą co najmniej jedną nitką nowej trasy. 

Fot. GDDKiA

Przypomnijmy, że gdy na plac budowy wchodził nowy wykonawca, czyli konsorcjum firm z liderem Mota-Egil Central Europe, to do zakończenia inwestycji pozostało ok. 25 procent prac przewidzianych w pierwotnym kontrakcie. Należało m.in. dokończyć budowę dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu i pasami awaryjnymi na odcinku Polkowice – Lubin Północ, dwóch jezdni z trzema pasami ruchu i pasami awaryjnymi na odcinku Kaźmierzów – Polkowice. Miały również powstać trzy węzły (Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ), 25 obiektów inżynierskich, systemy odwodnienia i urządzenia ochrony środowiska.

– Działamy zgodnie z harmonogramem, będąc cały czas w kontakcie z GDDKiA – zapewniała na początku kwietnia Joanna Olszowska-Schillbach, rzecznik prasowy Mota-Engil.

Fot. GDDKiA

Wygląda na to, że po dwóch miesiącach prace nadal przebiegają sprawnie i zgodnie z planem. Jeśli tak dalej pójdzie to już na wakacjach powinniśmy pojedziemy nową nitką ekspresówki. Z harmonogramu prac wynika, że powinno to nastąpić na przełomie lipca i sierpnia tego roku.

– Obecnie trwa układanie masy bitumicznej na odcinku Polkowice – Lubin. Prowadzone są prace przy zbrojeniach obiektów, budowie nasypów, skarpowaniu. Realizowane są także roboty poprawkowe – informuje Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy dolnośląskiego oddziału GDDKiA.

– Wszystkie prace, które wykonawca – Mota Engil, od kilku tygodni realizuje, prowadzą do planowanego w połowie roku przełożenia ruchu z drogi tymczasowej na co najmniej jedną jezdnię trasy głównej S3, pomiędzy węzłem Polkowice, a węzłem Lubin Północ. O wszystkich zmianach będziemy  niezwłocznie informować – dodaje przedstawicielka Dyrekcji.

Przypomnijmy, że pierwotnie droga miała zostać oddana do użytku w czerwcu 2018 roku. Teraz zakończenie robót jest przewidziane na drugi kwartał 2021 r. Wartość kontraktu pomiędzy konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe, Masfalt oraz Drogomex, a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad opiewa na kwotę prawie 230 mln zł.


POWIĄZANE ARTYKUŁY