Setki spotkań, nowe kontakty biznesowe, misje gospodarcze i obecność na najważniejszych światowych wydarzeniach – to najważniejsze efekty samorządowego projektu „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”. Podczas konferencji prasowej marszałek Paweł Gancarz oraz wicemarszałek Michał Rado przedstawili założenia nowej edycji projektu. Poznaliśmy również przedsiębiorców, którzy dzięki niemu będą mieli szansę zaprezentowania się podczas czerwcowych targów Collision 2024 w Toronto.
Zrealizowany w latach 2020-2022 projekt „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” objął w sumie 145 przedsiębiorców, którzy w ramach 13 zagranicznych misji odbyli niemal 400 spotkań biznesowych. Szacowana przez uczestników działań projektowych wartość zawartych kontraktów dotychczas wyniosła ponad 5,3 miliona zł, a informacja o projekcie i uczestniczących w nim firmach skutecznie dotarła do ponad 6,4 mln osób. Kolejna edycja „Going Global” planowana jest na najbliższe 2 lata. Projekt będzie kontynuacją najlepszych praktyk i doświadczeń poprzedniej edycji. Samorząd województwa chce wychodzić naprzeciw realnym potrzebom dolnośląskich przedsiębiorców, wsłuchiwać się w ich głos i uwzględniać ich uwagi.
– Dolnośląscy przedsiębiorcy mają niezwykły potencjał, chcą się rozwijać i zdobywać światowe rynki. Dlatego zadecydowaliśmy o kontynuacji jednego z pierwszych w kraju, regionalnego programu, który taki rozwój gwarantuje – mówi Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego. – Są wśród nas przedsiębiorcy, którzy skorzystali z szans jakie oferujemy w poprzednich latach. Jestem przekonany, że kolejna edycja projektu Going Global przyniesie wiele dobrego dolnośląskim firmom i całej regionalnej gospodarce, którą dzięki nim budujemy – dodaje marszałek.
Aby kolejna edycja projektu jeszcze lepiej odpowiadała zapotrzebowaniu i priorytetom dolnośląskich przedsiębiorców, Wydział Współpracy z Zagranicą urzędu marszałkowskiego, który jest liderem projektu, zorganizował specjalne ankiety skierowane do dolnośląskich przedsiębiorców zainteresowanych uczestnictwem. Dzięki nim, a także późniejszym dedykowanym rekrutacjom, następuje selekcja umożliwiająca jak najlepsze dopasowanie profilu działalności poszczególnych firm do konkretnych wydarzeń targowych, podczas których będą mogły się prezentować.
– Nową edycję rozpoczynamy od misji do Toronto, gdzie podczas targów Collision 2024 nasi regionalni przedsiębiorcy zaprezentują się wśród potencjalnych partnerów z całego świata. Będą to głównie branże IT, ICT, space czy biotechnika, co pokazuje, że potrafimy się odnaleźć wśród najlepszych – dodaje Michał Rado, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
Olimpiada Technologii w Kanadzie
Przed nami pierwsze wielkie wydarzenie – targi „Collision 2024” w Toronto, które nazywane jest Olimpiadą Technologii. W ubiegłym roku zgromadziło 230 partnerów, 865 inwestorów i 36 000 uczestników ze 118 krajów. Wydarzenie ma charakter globalny, a jego celem jest pokazanie jak technologia wpływa na biznes oraz społeczeństwo. Podczas targów odbywają się wystąpienia, dyskusje oraz debaty na temat innowacji, różnorodności i transformacji. Prelegenci to liderzy z sektorów bankowości, finansów, doradztwa, ochrony zdrowia czy edukacji.
Strategicznymi partnerami wydarzenia są instytucje rządowe oraz organizacje branżowe, a skierowane jest ono głównie do branż związanych z nowymi technologiami, medycyną, przemysłem 4.0, surowcami naturalnymi i zielonym ładem. Wśród dolnośląskich przedsiębiorców, którzy będą mieli okazję zaprezentowania się podczas tego wydarzenia oraz nawiązania cennych kontaktów biznesowych znalazły się m.in. CRP EDU Sp. z o.o., OGMA, Identt Sp. z o.o. i Soft Power Sp. z o.o.
Going Global 4.0 zakłada organizację 28 zagranicznych misji gospodarczych dla ok. 300 przedsiębiorców. Projekt finansowany jest z budżetu województwa dolnośląskiego oraz Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska na lata 2021-2027.