ZUS zyskuje sympatię

100

Prawie 75 proc. interesantów pozytywnie ocenia jakość obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Najbardziej dostrzegają to przedsiębiorcy. W opinii aż 62,2 proc. właścicieli firm, badanych przez agencję badawczą PBS, sposób funkcjonowania ZUS bardzo poprawił się w ciągu ostatnich kilku lat.

Z jakości pracy Zakładu zadowolonych jest około 76 proc. przedsiębiorców. Mniejsze, ale wciąż duże grono zadowolonych klientów ZUS to emeryci, renciści (58 proc. ocen pozytywnych).

– Jestem pewna, że na te wysokie oceny seniorów wpłynęło wprowadzenie w drugiej połowie ubiegłego roku usługi doradcy emerytalnego. Przedsiębiorcy natomiast bardzo dobrze ocenili projekt e-Składka, czyli zastąpienie kilku przelewów składkowych miesięcznie jednym, na indywidualny numer rachunku w ZUS – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – To nie przypadek, że najwyżej oceniają nas te osoby, które maja z nami częsty kontakt. Przedsiębiorcy i emeryci, którzy są u nas regularnie, wyraźnie widzą zmiany, jakie nastąpiły w ostatnich latach w ZUS w zakresie obsługi klientów – dodaje.

Blisko połowa badanych przez PBS uważa, że w ostatnich latach poziom obsługi klientów w ZUS poprawił się. Dziś już 72 proc. respondentów ocenia jakość usług świadczonych przez Zakład jako dobre lub bardzo dobre. Zdaniem aż 84 proc. respondentów na docenienie zasługują usługi świadczone przez pracowników ZUS na salach obsługi klientów. Aż 87 proc. respondentów wysoko ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników sali obsługi, 84 proc. – czas poświęcony na obsługę, a 83 proc. – skuteczność załatwienia sprawy. Najwyższe oceny jakości obsługi w swoich placówkach ZUS odnotował wśród świadczeniobiorców (88 proc.) i lekarzy (89 proc.).

Badanie PBS zostało przeprowadzone od 15 października do 21 grudnia 2018 r. w ramach 10 tys. wywiadów telefonicznych wśród czterech grup klientów ZUS: świadczeniobiorców, ubezpieczonych, przedsiębiorców i lekarzy.

źródło: materiały prasowe


POWIĄZANE ARTYKUŁY