Wkrótce zniknie przęsło kładki. Co dalej?

4858

Kładka zostanie osiatkowana, specjalnie wygrodzona, a felerne przęsło – usunięte. To wynik decyzji wydanej przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, którą w ostatnich dniach lipca otrzymała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Na wywiązanie się z zadań GDDKiA ma czas do końca października. Wszystko wskazuje więc na to, że jakiekolwiek prace przywracające kładkę do użytku, mają szansę ruszyć dopiero… na wiosnę. Ale to nie wszystko. Na otarcie łez mamy dobrą nowinę. Prawdopodobnie skończy się gonitwa przez „zielone światło” na przejściu dla pieszych przy Tesco!

Przęsło kładki zostanie rozebrane

W ubiegłym tygodniu Dolnośląski Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał decyzję precyzującą zadania GDDKiA w sprawie kładki. Zgodnie z nią należy rozebrać uszkodzone przęsło kładki i wykonać prace zabezpieczające.

Wykonane zostaną prace zabezpieczające,  m.in. zostaną zamontowane trwałe wygrodzenia zabezpieczające przed niepożądanym przedostaniem się na kładkę. Teren zostanie oznakowany tablicami informującymi o  uszkodzeniu obiektu i zakazie wejścia. Płyta pomostu kładki zostanie zabezpieczona poprzez montaż specjalnej siatki.

– czytamy w oświadczeniu GDDKiA.

Specjalna siatka ma chronić zarówno ludzi, jak i samochody, aby odspojone kawałki betonu nie spadały na jezdnię i chodnik. Siatka ma być zamontowana niezwłocznie.

Na wykonanie wszystkich czynności GDDKiA ma czas do końca października. W razie niewywiązania się z obowiązków, zarządcy grozi wszczęcie postępowania w tej sprawie.

Wkrótce ruszy przetarg na wykonawcę robót naprawczych

W tej chwili zarządca musi wyłonić wykonawcę robót naprawczych. Możliwe, że kładka zostanie też przebudowana.

Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania  przetargu na powyższe prace, tj. na rozbiórkę i prace zabezpieczające, jak również rozpoczęliśmy działania zmierzające docelowo do wykonania przebudowy kładki

– piszą przedstawiciele GDDKiA.

Nad i pod – wszędzie jest bezpiecznie

Specjaliści obu instytucji utrzymują, że DK3 jest bezpieczna, a samochody mogą bez obaw przejeżdżać pod mostem. Miejsce jest regularnie monitorowane, pracownicy GDDKiA codziennie robią objazd po obiektach.

Decyzja DWINB potwierdziła, że ruch drogowy na drodze krajowej nr 3 pod kładką może odbywać się bez ograniczeń. Nasze służby, tak jak do tej pory, będą systematycznie monitorowały stan techniczny kładki

– informuje Dyrekcja.

Bezpieczne są także przejścia podziemne, na które w ciągu najbliższych miesięcy nadal jesteśmy skazani.

Wykonano prace porządkowe i konserwacyjne wszystkich podziemnych przejść dla pieszych pod drogą krajową nr 3 w Lubinie. Aktualny ich stan techniczny nie budzi zastrzeżeń i korzystanie z nich jest bezpieczne

– uspokajają mieszkańców specjaliści.

Koniec gonitwy przez pasy?

Jeśli ktoś po przeczytaniu jest markotny, że utknęliśmy w martwym punkcie mamy dobrą informację. Prawdopodobnie skończy się dziki bieg przez pasy na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Paderewskiego. Krótkie „zielone światło” dawało się we znaki nie tylko seniorom, ale i osobom młodym. Pokonanie całego skrzyżowania – pieszo czy na rowerze na jednym „zielonym świetle” graniczyło z cudem.

GDDKiA chce wydłużyć „zielone światło” przy Tesco:

W związku z czasowym wyłączeniem z użytkowania kładki podjęliśmy także dodatkowe działania. Analizujemy możliwość korekty pracy sygnalizacji świetlnej na pobliskim skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Paderewskiego, w celu wydłużenia „zielonego światła” na przejściach dla pieszych.

Lubin czeka na realizację planu.


POWIĄZANE ARTYKUŁY