Uwaga kierowcy, od piątku przejazd będzie zamknięty!

66

Przypominamy, że od jutra (piątek 18 stycznia) zamknięty będzie przejazd kolejowy na ulicy Legnickiej. W związku z tym zmieni się też trasa autobusów linii 5 i 105. Będą one, podobnie jak samochody, korzystać z objazdu drogą S3 od strony Krzeczyna Wielkiego.

Przejazd będzie zamknięty przez ponad dwa tygodnie, do niedzieli 3 lutego. Jego zamknięcie jest związane z trwającą właśnie modernizacją linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów.

Co ważne, na czas remontu, zmieni się też trasa autobusów linii 5 i 105. Będą one jeździć S3. W związku z tym w przypadku linii nr 5 wyłączone zostaną przystanki przy ulicy Legnickiej, NŻ Energetyka, zaś jeśli chodzi o linię 105 autobus nie będzie podjeżdżał na przystanki: Legnicka, NŻ Energetyka oraz NŻ Toyota.

Kierowcy jadący od strony Lubina aleją Komisji Edukacji Narodowej będą kierowani w ul. gen. Stanisława Maczka, a następnie ul. Chocianowską do węzła Lubin Zachód. Stamtąd drogą S3 dotrą do węzła Lubin Południe i dalej w kierunku Legnicy.

Podróżujący od strony Legnicy poruszać się będą analogiczną trasą. Od węzła Lubin Południe pojadą trasą S-3 do węzła Lubin Zachód, gdzie zjadą w ul. Chocianowską, by dotrzeć nią do ul. gen. Stanisława Maczka i ostatecznie do alei KEN.

Piesi i rowerzyści będą mogli przejść przez przebudowywany przejazd.

W czasie zamknięcia zostaną przebudowane tory oraz nawierzchnia drogowa w obrębie przejazdu. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie. Będą też kamery telewizji użytkowej dla rejestrowania zdarzeń na przejeździe. Rejestracja obrazu pozwoli m.in. na identyfikację sprawców naruszeń zasad prawidłowego przekraczania przejazdu, często związaną z uszkodzeniami urządzeń rogatkowych – w efekcie poprawi się  poziom bezpieczeństwa ruchu w tym rejonie 

– informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Prace będą prowadzone przez całą dobę, również w nocy. Jak podkreśla przedstawiciel inwestora, wszystko po to, by maksymalnie skrócić czas przebudowy przejazdu i ograniczyć okres wyłączenia drogi z ruchu.

Wcześniej zmodernizowano już przejazd na Starym Lubinie. Przed ekipą Torpolu, która wykonuje remont, jeszcze ten znajdujący się na ulicy 1 Maja, ale zajmą się nim nieco później, najprawdopodobniej wiosną, w okolicach marca. Wtedy to przejazd w mieście zostanie zamknięty.

Przypomnijmy, że remont trasy kolejowej nr 289 ruszył na początku ubiegłego roku. Biegnąca przez Lubin trasa dla pociągów pasażerskich miała być gotowa w połowie tego roku.

To największa obecnie prowadzona inwestycja kolejowa na Dolnym Śląsku. Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Głównym efektem będzie poprawa stanu technicznego linii, umożliwiająca ruch pociągów z prędkością do 120 km/ godz., towarowych do 80 km/h.

Dzięki inwestycji PLK powstanie możliwość uruchomienia połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem.

Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 243 mln zł brutto, z czego ponad 122 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.


POWIĄZANE ARTYKUŁY