Tory do Legnicy gotowe. Pociągi mogą już jeździć

1021

Na tory między Lubinem a Legnicą wracają pociągi towarowe. Dziś po godzinie 14 uruchomiono dla nich tę linię. A już w czerwcu powinniśmy zobaczyć wagony pasażerskie.

Od rana sprawdzano stan techniczny trasy kolejowej nr 289 między Lubinem a Legnicą. Zaś o godzinie 14 została ona otwarta dla pociągów towarowych. Kiedy przejedzie tędy pierwszy skład należący do Pol-Miedź Trans, trudno powiedzieć. Według wstępnych planów miał wyruszyć z Lubina już dzisiaj po południu.

– Na razie pociągi towarowe będą jeździć z ograniczoną prędkością około 40 km/h, by zapoznać się ze świeżo przebudowanym odcinkiem. Docelowo pociągi towarowe będą rozwijać prędkość do 80 km/h, zaś pasażerskie, które będą jeździć od czerwca, 120 km/h – mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zgodnie z nowym rozkładem jazdy pierwszy pociąg pasażerski Kolei Dolnośląskich wyjedzie z Lubina 9 czerwca. Będzie to możliwe dzięki zmodernizowaniu linii nr 289 między Lubinem a Legnicą. Remont ruszył na początku ubiegłego roku. Najpierw robotnicy zajęli się 20-kilometrowym odcinkiem między Lubinem a Legnicą oraz stacją Lubin. Prace na tym fragmencie zostały już zakończone. Dziś wieczorem otwarty też zostanie dla samochodów przejazd kolejowy na Legnickiej, którego remont trwał od 18 stycznia.

W najbliższych dniach ruszą prace na drugim odcinku, czyli od Lubina Górniczego do Rudnej Gwizdanów.

W sumie w ramach modernizacji trasy kolejowej z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa wyremontowanych zostanie około 40 km linii, 65 obiektów inżynieryjnych i 18 przejazdów kolejowych, ponadto wymienionych zostanie 36 rozjazdów. W Lubinie powstanie też nowy przystanek Lubin Stadion, który położony będzie około 1,5 km od stacji.

Dzięki inwestycji PKP PLK powstanie możliwość uruchomienia połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem.

Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 243 mln zł brutto, z czego ponad 122 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.

Trwa ładowanie komentarzy. Prosimy o cierpliwość