Tablica interaktywna i magiczna podłoga dla uczniów ZSiPO

409

Fundacja KGHM Polska Miedź sfinansowała sprzęt do prowadzenia warsztatów terapii polisensorycznego poznawania świata organizowanych w Zespole Szkół i Placówek Oświatowych w Lubinie.

Fundacja KGHM Polska Miedź przekazała na zakup sprzętu 18.611 zł. Dzięki tej inwestycji ZSiPO realizuje projekt specjalistycznych warsztatów terapii wielozmysłowego poznawania świata. Projekt skierowany jest do 140 uczniów Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych, w tym do: 71 uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, 19 uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz do 50 dzieci z niepełnosprawnością objętych zajęciami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka do czasu podjęcia przez nich nauki w szkole.

Nadrzędnym celem przedsięwzięcia: jest organizacja warsztatów terapii polisensorycznej, stymulujących pełny rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i dodatkowymi sprzężeniami, które wzmocnią działania terapeutyczne i pozwolą na usprawnienie dysfunkcji rozwojowych dzieci. Jest ono realizowane od października 2019 r. do czerwca 2020 r. w wymiarze 10 godz./tygodniowo, jako uzupełnienie zajęć rewalidacyjnych, edukacyjnych oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wykorzystaniem zakupionego sprzętu specjalistycznego.

Dzięki otrzymanym multimediom uczniowie uczestniczą w atrakcyjnych warsztatach terapii wielozmysłowego poznawania świata, na których pracują z tablicą interaktywną oraz magiczną podłogą. Tablica interaktywna daje możliwość wielozmysłowego procesu nauczania tak ważnego w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. Dzieci w trakcie pracy przy niej wchodzą w interakcje z zadaniami poprzez przesuwanie obrazków, liter różnych kształtów, piktogramów, co w doskonały sposób wpływa na zaburzoną integrację sensoryczną. Wykonywane przez nich zdania dodatkowo wzbogacane są efektami dźwiękowymi, wizualnymi oraz odpowiednio dobraną kolorystyką. Tablica interaktywna jest także doskonałym narzędziem do projekcji filmów i prezentacji multimedialnych.

Podłoga interaktywna to nie tylko pomoc w nauce. Do jej obsługi wymagany jest ruch, który jest bardzo potrzebny uczniom. Magiczny Dywan zawiera gry i zabawy, które inspirują i wymuszają ruch. Dzieci, aby pograć w grę czy rozwiązać quiz, muszą wykonać ruchy: skakać, machać czy biegać. To edukacja przez zabawę i ruch, którego tak bardzo brakuje dzieciom. Co więcej, zabawa i edukacja za pomocą podłogi multimedialnej integruje uczniów. Sprawia, że dzieci mają poczucie przynależności do grupy, dlatego są zachęcane do współpracy nie tylko podczas lekcji.

AUTOR i Fot. Ewa Waszewska, E. Rękawiczna/ZsiPO w Lubinie


POWIĄZANE ARTYKUŁY