Stypendyści odzyskają podatek

60

Osoby, które w tym lub ubiegłym roku otrzymywały z urzędu pracy stypendia, mogą ubiegać się o zwrot podatku dochodowego. Wnioski można składać w urzędzie skarbowym.

Fot. Pixabay

Przypominamy, że w związku ze zmianą przepisów dotyczących opodatkowania stypendiów wypłacanych na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, stypendia wypłacane w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2019 r. zostały zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych. To oznacza, że urząd skarbowy na wniosek podatnika (osoby która otrzymała takie stypendium) zwróci nadpłacony podatek.

Informacja dla osób, które otrzymały stypendium w 2016 r.

Jeżeli w 2016 r. otrzymałeś stypendium finansowane ze środków Funduszu Pracy, to możesz wystąpić do właściwego miejscowo urzędu skarbowego z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty podatku dochodowego od osób fizycznych w celu otrzymania zwrotu nadpłaconej kwoty. Możesz skorzystać ze wzoru wniosku do naczelnika urzędu skarbowego (dostępny poniżej oraz w siedzibie PUP w Lubinie).
Razem z wnioskiem powinieneś złożyć korektę zeznania podatkowego, tzn. PIT, który złożyłeś za 2016 r. oraz zaświadczenie, które zostanie wydane po złożeniu odpowiedniego wniosku.
 
Informacja dla osób, które otrzymały stypendium w 2017 r.
 
Jeżeli w 2017 r. otrzymałeś stypendium finansowane ze środków Funduszu Pracy, od którego pobrana została zaliczka na podatek dochodowy, to możesz wystąpić do właściwego miejscowo urzędu skarbowego z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty podatku dochodowego od osób fizycznych w celu otrzymania zwrotu nadpłaconej kwoty. Możesz skorzystać ze wzoru wniosku do naczelnika urzędu skarbowego (dostępny poniżej oraz w siedzibie PUP w Lubinie).
Jeżeli nie złożysz takiego wniosku, to nadpłacony podatek odzyskasz w 2018 r. rozliczając swój dochód w rocznym zeznaniu podatkowym składanym za 2017 r. na podstawie rocznej informacji PIT-11 wystawionej przez płatnika (urząd pracy). W takim przypadku pobraną przez płatnika i wykazaną w PIT-11 zaliczkę na podatek należy przenieść do zeznania podatkowego.
Nadpłatę przekazuje się na rachunek bankowy wskazany w zgłoszeniu aktualizacyjnym ZAP-3 albo na aktualny adres miejsca zamieszkania wskazany w zeznaniu (PIT). Aktualny adres miejsca zamieszkania można wskazać również w zgłoszeniu ZAP-3.
 
Informujemy, że po zaświadczenia o pobranym stypendium (we wskazanych wyżej latach) można zgłaszać się do urzędu pracy do pok. 15 w godzinach od 8:15 do 15:30.  Zaświadczenia są wydawane w dniu złożenia wniosku o jego wydanie.
Osoby, które nie mogą osobiście złożyć wniosku o wydanie zaświadczenia, mogą zrobić to za pomocą Internetu wybierając zakładkę usługi elektroniczne, następnie wybrać elektroniczny wniosek o wydanie zaświadczenia (PSZ-WWZ). Z tej możliwości mogą skorzystać osoby, które posiadają profil zaufany ePUAP lub podpis elektroniczny.

Wniosek o wydanie zaświadczenia można też wysłać pocztą na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Lubinie, ul. Jana Kilińskiego 12 b z dopiskiem „zaświadczenie do urzędu skarbowego o stwierdzenie nadpłaty podatku dochodowego od osób fizycznych”.
Ważne, by we wniosku podać dokładne swoje dane, PESEL oraz adres, na który urząd ma wysłać zaświadczenie. Prosimy również o podanie aktualnego numeru telefonu lub adresu e- mail. W razie wątpliwości pracownik tut. urzędu będzie się z Państwem kontaktował.

Szczegółowych informacji na temat wydawanych zaświadczeń udzielają:

  • osobom zarejestrowanym w urzędzie – doradcy klienta – w pokojach 17, 19, 25, 27;

  • osobom wyrejestrowanym z urzędu – pracownicy w pok. 15, tel. 76 746 14 39;
    76 746 14 40; 76 746 14 35.

inf.: lubin.praca.gov.pl


POWIĄZANE ARTYKUŁY