Przygotowują się do przeprowadzki

47

Lubiński urząd przygotowuje się do przenosin do budynku przy ulicy Księcia Ludwika. Radni wyrazili zgodę na dzierżawę tej nieruchomości, zmieniając również wieloletnią prognozę finansową oraz podejmując pierwszy krok w kierunku zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. – To jednak jeszcze trochę potrwa i ciężko powiedzieć, kiedy dokładnie dojdzie do skutku – uspokaja przewodnicząca rady miejskiej Bogusława Potocka-Zdrzalik.

Według planów, do budynku po dawnej szkole budowlanej przy ulicy Księcia Ludwika mają przenieść się urzędnicy z lubińskiego magistratu. Powstałoby tam centrum obsługi mieszkańców. – Tak staramy się, żeby urzędnicy tam byli – potwierdza prezydent Lubina Robert Raczyński.

Ruszyły już przygotowania do tej zmiany. Na ostatniej sesji radni miejscy zdecydowali, że zostanie zmieniony plan zagospodarowania przestrzennego tego rejonu miasta.

– Na razie podjęliśmy uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia tego planu. Później trzeba będzie jeszcze zaakceptować plan po zmianach – dodaje przewodnicząca rady Potocka-Zdrzalik.

Zmiany są konieczne, ponieważ obecnie plan zagospodarowania przestrzennego, uniemożliwia prowadzenie w tym budynku działalności z zakresu m.in. administracji publicznej.

Na ostatniej sesji radni zgodzili się również na wydzierżawienie pomieszczeń znajdujących się w budynku przy ulicy Księcia Ludwika na 20 lat. Plany te uwzględniono też w wieloletniej prognozie finansowej miasta. Oszacowano, że dzierżawa rocznie będzie kosztować 175 tys. zł, czyli przez dwadzieścia lat w sumie 3,5 mln zł.

IMG_4682-1

– Podjęte przez radę uchwały dają możliwość stworzenia centrum obsługi mieszkańców. Jednak trudno powiedzieć, kiedy dojdzie to do skutku – mówi Potocka-Zdrzalik. – Chcemy, żeby mieszkańcy mogli w jednym miejscu załatwić wszystkie urzędowe sprawy. Mamy nadzieję, że do projektu przyłączy się też gmina wiejska Lubina. Tuż obok znajduje się starostwo powiatowe, więc miejsce jest bardzo dobre – dodaje.

Podczas gdy urzędnicy przeniosą się do budynku przy ulicy Księcia Ludwika, władze miasta i urząd stanu cywilnego zajmą ratusz.

– Przeprowadzka do ratusza ciągle wisi, ale się do niej przygotowujemy – mówi prezydent Lubina Robert Raczyński. – Niestety zdarza się, że w budowlach, które są zabytkowe, coś wychodzi. Parę miesięcy temu wyszły nam legary z XVI wieku. Musieliśmy odpowiednio je zabezpieczyć, czyli odstąpić od części realizacji projektu. Będziemy też chcieli na dole ratusza przywrócić funkcję, która była tam przez dziesiątki lat, czyli otworzyć nowoczesną czytelnię prasy i książki z kawiarnianą, która będzie dostępna dla wszystkich – dodaje prezydent.

Przypomnijmy, że budynek przy ul. Kilińskiego, w którym obecnie mieście się lubiński magistrat, po przeprowadzce urzędników ma stać się siedzibą lubińskiej policji.


POWIĄZANE ARTYKUŁY