Przejazd na Legnickiej zamknięty do końca lutego

100

Już po raz trzeci został przesunięty termin otwarcia przejazdu kolejowego przy ul. Legnickiej. Tym razem główny wykonawca inwestycji, spółka Torpol, poinformował, że prace potrwają do końca lutego. Oznacza to, że kierowcy przez kolejne dwa tygodnie będą zmuszeni korzystać z objazdu.

Przypomnijmy, że utrudnienia drogowe przy ul. Legnickiej rozpoczęły się 18 stycznia. Mają one związek z modernizacją linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Lubin – Rudna – Gwizdanów. Pierwotnie prace miały potrwać do 3 lutego, jednak wykonawca już dwukrotnie przekładał termin zakończenia inwestycji, najpierw na 7, a następnie na 15 lutego. Niestety kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość i na otwarcie drogi poczekać do końca tego miesiąca. 

Powodem zmiany terminu są problemy Torpol S.A. z firmą mająca wykonać asfaltowanie. W czasie zamknięcia drogi przebudowane zostały już tory w obrębie przejazdu. Jest nowe oświetlenie. Będą też kamery telewizji użytkowej dla rejestrowania zdarzeń na przejeździe Rejestracja obrazu pozwoli m.in. na identyfikację sprawców naruszeń zasad prawidłowego przekraczania przejazdu, często związaną z uszkodzeniami urządzeń rogatkowych – w efekcie poprawi się  poziom bezpieczeństwa ruchu w tym rejonie.

Mieszkańców Lubina i korzystających z przejazdu prosimy o wyrozumiałość

– czytamy w mailu otrzymanym od głównego inwestora, spółki PKP PLK S.A.

Dla samochodów obowiązuje nadal ten sam objazd. Także autobusy linii 5 i 105 będą jeździć – tak jak przez ostatnie dni – zmienioną trasą, czyli przez S3.

Kierowcy jadący od strony Lubina aleją Komisji Edukacji Narodowej powinni kierować się w ul. gen. Stanisława Maczka, a następnie ul. Chocianowską do węzła Lubin Zachód. Stamtąd drogą S3 dotrą do węzła Lubin Południe i dalej w kierunku Legnicy.

Podróżujący od strony Legnicy poruszają się analogiczną trasą. Od węzła Lubin Południe trasą S3 do węzła Lubin Zachód, gdzie zjadą w ul. Chocianowską, by dotrzeć nią do ul. gen. Stanisława Maczka i ostatecznie do alei KEN.

Piesi i rowerzyści mogą przejść przez przebudowywany przejazd.

Modernizacja linii Legnica – Rudna Gwizdanów to największa obecnie prowadzona inwestycja kolejowa na Dolnym Śląsku. Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Ważnym efektem będzie poprawa stanu technicznego linii, umożliwiająca ruch pociągów z prędkością do 120 km/ godz. towarowy do 80 km/h. Dzięki inwestycji PLK powstanie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem.

Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 243 mln zł brutto, z czego ponad 122 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego. Modernizacja planowana jest do końca bieżącego roku.


POWIĄZANE ARTYKUŁY