Przejazd kolejowy na Legnickiej będzie zamknięty dłużej

113

Przejazd kolejowy na ulicy Legnickiej będzie zamknięty nieco dłużej niż wstępnie zakładano, bo do czwartku 7 lutego. Ze względu na niskie temperatury, wykonawca musiał wstrzymać niektóre prace.

Przejazd został zamknięty w związku z trwającą właśnie modernizacją linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów. Kierowcy muszą korzystać z objazdu od 18 stycznia. Wstępnie mówiono, że przejazd będzie zamknięty do 3 lutego. Potrzeba jednak więcej czasu, by skończyć prace.

– Konieczne będzie wydłużenie prac o kilka dni, aby przy jednym zamknięciu drogi i funkcjonującym już objeździe wykonać w odpowiednich warunkach atmosferycznych wszystkie prace – informuje wykonawca przebudowy.

Chodzi m.in. o ułożenie mas bitumicznych na dojazdach do wyremontowanego przejazdu.

– Występujące w ostatnim tygodniu niskie temperatury (-15°C „przy gruncie”) skutkowały spowolnieniem aż do zaprzestania włącznie wykonywania niektórych robót – przyznaje Piotr Wałowski, kierownik budowy z firmy Torpol, która wykonuje modernizację linii kolejowej nr 289 na zlecenie PKP PLK.

Dla samochodów obowiązuje nadal ten sam objazd. Także autobusy linii 5 i 105 będą jeździć – tak jak przez ostatnie dni – zmienioną trasą, czyli przez S3.

Kierowcy jadący od strony Lubina aleją Komisji Edukacji Narodowej powinni kierować się w ul. gen. Stanisława Maczka, a następnie ul. Chocianowską do węzła Lubin Zachód. Stamtąd drogą S3 dotrą do węzła Lubin Południe i dalej w kierunku Legnicy.

Podróżujący od strony Legnicy poruszają się analogiczną trasą. Od węzła Lubin Południe trasą S3 do węzła Lubin Zachód, gdzie zjadą w ul. Chocianowską, by dotrzeć nią do ul. gen. Stanisława Maczka i ostatecznie do alei KEN.

Piesi i rowerzyści mogą przejść przez przebudowywany przejazd.

Przypomnijmy, że na przejeździe przy ulicy Legnickiej przebudowywane są tory oraz nawierzchnia drogowa.

– Zamontowane zostanie nowe oświetlenie. Będą też kamery telewizji użytkowej dla rejestrowania zdarzeń na przejeździe. Rejestracja obrazu pozwoli m.in. na identyfikację sprawców naruszeń zasad prawidłowego przekraczania przejazdu, często związaną z uszkodzeniami urządzeń rogatkowych – w efekcie poprawi się poziom bezpieczeństwa ruchu w tym rejonie – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Remont trasy kolejowej nr 289 ruszył na początku ubiegłego roku. Biegnąca przez Lubin trasa dla pociągów pasażerskich ma być gotowa w połowie tego roku.

To największa obecnie prowadzona inwestycja kolejowa na Dolnym Śląsku. Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Głównym efektem będzie poprawa stanu technicznego linii, umożliwiająca ruch pociągów z prędkością do 120 km/ godz., towarowych do 80 km/h.

Dzięki inwestycji PLK powstanie możliwość uruchomienia połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem.

Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 243 mln zł brutto, z czego ponad 122 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.


POWIĄZANE ARTYKUŁY