Przejazd kolejowy na 1 Maja zostanie zamknięty!

5556

Kierowcy muszą się przygotować na spore utrudnienia. Wkrótce zamknięty zostanie przejazd kolejowy na ulicy 1 Maja. Jest to związane z trwającą modernizacją linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów. Tego samego dnia gdy wyłączony zostanie z ruchu przejazd na 1 Maja, otwarty zostanie za to ten na Starym Lubinie.

Przejazd będzie zamknięty od poniedziałku, 22 lipca, od godzin popołudniowych przez najbliższe cztery tygodnie.

– Stara nawierzchnia na przejeździe zostanie zdemontowana. Podłoże zostanie wzmocnione, następnie ułożone zostaną nowe tory i nawierzchnia na przejeździe z płyt małogabarytowych – takich jak na Starym Lubinie. Wykonany zostanie też remont nawierzchni bitumicznej na dojazdach – w torach od strony miasta – informuje Piotr Wałowski, kierownik budowy z firmy Torpol, która wykonuje modernizację linii kolejowej nr 289 na zlecenie PKP PLK.

Niestety inwestor, czyli PKP PLK, nie przewidział remontu części przejazdu. Tory od strony ulicy Jana Pawła II pozostaną bez zmian.

Remont przejazdu kolejowego wykonywany będzie w tym samym czasie co przebudowa ulic Jana Pawła II i części Chocianowskiej, by zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców.

Objazd poprowadzony zostanie przez aleję Lecha Kaczyńskiego oraz przez przejazd kolejowy na Starym Lubinie, który otwarty zostanie 22 lipca.

Gdy firma Torpol skończy remont przejazdu na ulicy 1 Maja, zajmie się kolejnym – na ulicy Marii Skłodowskiej-Curie. Na czas prac on również zostanie zamknięty. O szczegółach będziemy informować.

Przypomnijmy, że remont trasy kolejowej nr 289 ruszył na początku ubiegłego roku. To największa obecnie prowadzona inwestycja kolejowa na Dolnym Śląsku. Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Ważnym efektem będzie poprawa stanu technicznego linii, umożliwiająca ruch pociągów z prędkością do 120 km/godz. towarowy do 80 km/h. Dzięki inwestycji PLK powstanie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem.

Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 243 mln zł brutto, z czego ponad 122 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.


POWIĄZANE ARTYKUŁY