Premiera „Listów do M. 3”

79

Od dzisiaj, 10 listopada, w lubińskim kinie Muza można obejrzeć najnowszą, trzecią już część polskiego hitu „Listy do M.”. Ponadto wyświetlane są produkcje: „Suburbicon” oraz „Między nami wampirami”.

Listy do M. 3”

„Listy do M. 3” będą gościć na ekranach kina Muza do 30 listopada. Natomiast „Między nami wampirami” będzie pokazywane jeszcze tylko przez tydzień, do 16 listopada, i już tylko w wersji 2D. „Suburbicon” wyświetlany będzie do 23 listopada.

W środowym DKF-ie, 15 listopada, będzie można obejrzeć dwie produkcje: „Galumphing” oraz „Przeżyć: metoda Houellebecqa”.

Szczegółowy repertuar kina Muza oraz cennik biletów będzie można znaleźć na stronie www.ckmuza.eu.

O filmach:

„Listy do M. 3”

Mel (Tomasz Karolak) wyrusza na poszukiwanie synka Kazika (Mateusz Winek), który z kolei podąża śladem pewnego drania i obrzympały (Andrzej Grabowski).

Szczepan (Piotr Adamczyk) i Karina (Agnieszka Dygant) po niezwykle namiętnej podróży wakacyjnej będą musieli zmierzyć się z własną naturą, która aż pali się do zaciętej kłótni i rzucania po kuchni talerzami.

Pogrążony w smutku Wojciech (Wojciech Malajkat) spotyka na swojej drodze tajemniczą Agatę (Iza Kuna) oraz jej sprytną córkę Dusię (Weronika Wachowska), która zrobi wszystko, aby w ich sercach rozbłysnął promyk nadziei i radości.

Czy faktycznie w „Wigilię wszystko może się zdarzyć”, a cuda są możliwe? Osobiście doświadczy tego Karolina (Magdalena Różczka) i Gibon (Borys Szyc), których świąteczne ścieżki skrzyżuje przekorny los. Dlaczego Rafał (Filip Pławiak) bardzo chciałby gdzieś zaprosić Zuzę (Katarzyna Zawadzka), ale równocześnie nie może tego zrobić?

„Suburbicon”

Śmiertelnie poważna komedia w reżyserii zdobywcy dwóch Oscarów George’a Clooneya, według scenariusza braci Coen. Idealnie połączenie humoru autorów „Fargo” i „Tajne przez poufne” z estetyką kultowych „Mad Man” i tematyką „American Beauty”.

Pełna mistrzowskich zwrotów akcji historia kryminalna o zwyczajnej rodzinie, która aby walczyć z okrucieństwem nie do przyjęcia sięga po nadzwyczajne środki. W rolach głównych: Matt Damon, Julianne Moore i Oscar Isaac.

„Między nami wampirami”

13-letni Tony od najmłodszych lat fascynuje się wszystkim, co niesamowite. Nie straszne mu ani cmentarze, ani stare zamczyska. Kiedy rodzice zabierają go na wycieczkę do odległej Transylwanii, radość chłopca nie zna granic. Wszystko staje się jeszcze ciekawsze i zabawniejsze, gdy na miejscu Tony poznaje… prawdziwego wampira. Vigo też ma 13 lat i jest najbardziej rozrywkowym przedstawicielem swojego gatunku. Od straszenia ludzi woli robienie im psikusów. Odtąd Tony i jego nowy kumpel wampirek przeżyją razem wiele zdumiewających przygód, odkryją sekret latających krów oraz pokrzyżują złośliwe plany Pana Kołeckiego – niestrudzonego łowcy wampirów.

„Galumphing”

Polski film dokumentalny Kamili Józefowicz. Portret kobiety, która odrzuciła styl życia nakazywany przez system, który, jak mówi, cały czas wymyśla rzeczy, których my nie potrzebujemy. Pracujemy po 10 godzin dziennie, by kupić rzeczy, które tak naprawdę nie są nam potrzebne. Danna 10 lat temu zrezygnowała z tego i zaszyła się na wybrzeżu Brazylii, wśród natury, z dala od cywilizacji i jej wygód. Żyje w swoim świecie, a towarzyszące jej emocje przelewa na płótno. Jak drobna kobieta radzi sobie w wymagających warunkach? Skąd wzięła się decyzja, by zostawić wszystko i zaszyć się z dala od ludzi? Czy nie tęskni do innego życia?

„Przeżyć: metoda Houellebecqa”

W 1991 r. nikomu jeszcze nieznany Michel Houellebecq opublikował esej „Rester vivant” (ang. „To Stay Alive”). Skromnym objętościowo tekstem zafascynował się Iggy Pop. Rockman w rozterkach pisarza znad Sekwany rozpoznał ból towarzyszący mu na scenie przez wiele lat.

Esej Houellebecqa jest błyskotliwym zbiorem porad skierowanych do „tych, którzy zaraz mają się poddać”. Jest pochwałą twórczej wolności. Zgodnie z jego wymową, ceną za bezkompromisową realizację własnego „ja” jest cierpienie.

Iggy Pop, ikona popkultury, odgrywa główną rolę w filmie – jest po nim swoistym przewodnikiem. „Przeżyć: metoda Houellebecqa” rejestruje odwiedziny Iggy’ego w domu Michela… Choć nie jest to do końca Michel, i nie jest to do końca jego dom…Twórcy filmu, mimo że opowiadają o szaleństwie, od którego nie ma ucieczki, nie odmalowali „Przeżyć: metody Houellebecqa” w czarnych barwach. W filmie znajdziemy elementy komiczne i tragiczne.


POWIĄZANE ARTYKUŁY