W grudniu, przy okazji intensywnych zakupów związanych ze zbliżającymi się świętami, łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących „promocji”. Z pomocą przychodzi UOKiK i organizacje konsumenckie, które udzielają Polakom bezpłatnych porad w okresie świątecznym.
Podstawową ideą świątecznej akcji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta jest dotarcie do klientów z szybką i łatwo dostępną poradą. Prośbę o taką pomoc można zgłosić m.in. na facebookowym profilu Federacji Konsumentów.
Pomoc świąteczna obejmie także wrażliwe grupy konsumentów. Specjalną ofertę dla seniorów przygotowała Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja, która uruchomiła dyżury on-line dla seniorów, którzy chcieliby skonsultować się w kwestiach konsumenckich.
Z zupełnie nowej formuły poradnictwa będą mogły skorzystać osoby niesłyszące. Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST opublikuje filmiki instruktażowe poruszające tematykę konsumencką w telewizji z językiem migowym Glusi.TV oraz na swojej stronie internetowej. Osoby niesłyszące będą mogły również skorzystać z poradnictwa on-line.
Dla konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów elektronicznych i są zainteresowani uzyskaniem ekspresowej porady prawnej, Fundacja Konsumentów uruchomiła formularz porad on-line. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i najpóźniej trzy dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również samodzielnie wyszukać odpowiedź na swój problem w gotowym zbiorze porad na stronie.
Po pomoc można się udać również do biura Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów.
źródło: UOKiK