Miesiąc do ukończenia S3. Jak przebiegają prace?

Już tylko miesiąc pozostał do terminu zakończenia budowy drogi ekspresowej S3. Nie trzeba być jednak specjalistą, żeby zauważyć, że w przypadku odcinka łączącego Lubin z Polkowicami data 15 czerwca 2018 roku jest nieosiągalna. A jak wygląda sytuacja na trasie z Legnicy do Lubin?

Odcinek między Lubinem a Polkowicami

Zgodnie z kontraktem zawartym pomiędzy głównymi wykonawcami a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad ukończenie ponad 80-kilometrowej drogi ekspresowej S3 z Nowej Soli do Legnicy powinno nastąpić za miesiąc. Zarówno nas, jak i naszych Czytelników, najbardziej interesują postępy w pracach na trasach Lubin – Polkowice i Legnica – Lubin. O pierwszej z wymienionych pisaliśmy już wielokrotnie, zwłaszcza w kontekście wielomiesięcznych zaległości w budowie.

Dziś już chyba nikt nie wierzy, że wykonawca tego ponad 14-kilometrowego odcinka, którym jest włosko-polskie konsorcjum firm Salini i Pribex, dotrzyma terminu umowy. I wcale nie trzeba się specjalnie znać na budowie dróg, żeby stwierdzić, że jest to zwyczajnie niemożliwe. Wystarczy przejechać się tą trasą lub obejrzeć galerię naszych zdjęć z placów budowy sąsiadujących ze sobą odcinków S3 i porównać je ze sobą. Różnice widoczne są gołym okiem.

Od rzeczniczki prasowej dolnośląskiego oddziału GDDKiA Magdaleny Szumiaty dowiedzieliśmy się, że wykonawcy tego odcinka nie poprosili Dyrekcji o przedłużenie terminu zakończenia prac. – Prace przy budowie drogi ekspresowej S3 jeszcze trwają. Kontraktowy termin zakończenia robót przypada na połowę czerwca br. Program naprawczy jest w dalszym ciągu wdrażany, ponieważ jest to etap długo trwający. Dyrektor kontraktu zadania III drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku deklarował, że Salini planuje sukcesywnie przekazywać trasę do ruchu i dążą do przejezdności w pasie zasadniczym, żeby w okresie letnim przekazywać kolejne odcinki. Więcej szczegółów odnośnie terminów będziemy znali bliżej połowy czerwca, gdy wykonawcy będą uzyskiwali  decyzje na użytkowanie – pisze rzeczniczka w odpowiedzi na nasze pytania. Do tego tematu na pewno jeszcze powrócimy.

Odcinek między Lubinem a Legnicą

Zupełnie inaczej rzecz się ma natomiast pomiędzy Legnicą a Lubinem. Tam kierowcy od ponad tygodnia jeżdżą już po nowej nawierzchni, a S3 połączyła się z autostradą A4. – Dużo się dzieje. Mieliśmy bardzo pracowity weekend majowy. Obecnie przygotowujemy się do uzyskania pozwoleń na użytkowanie drogi ekspresowej. Są to czynności czasochłonne i wymagające od nas dużego zaangażowania. Mamy 33 obiekty mostowe, z których 19 jest w trakcie takiej procedury. Pozostało jeszcze 14 oraz 22,5 kilometra trasy głównej wraz z infrastrukturą. W miesiąc może być trudno się z tym uporać – mówi Piotr Borcoń, kierownik budowy z firmy Budimex SA.

– Trasę staramy się trzymać w lepszej przepustowości niż ją zastaliśmy (luty 2015 r. – przyp. red.). Jest jeszcze dużo prac na jezdni prawej, zachodniej, takich jak nawierzchnia bitumiczna, oznakowanie poziome oraz wszelkie roboty wykończeniowe na drogach serwisowych i w ramach placu budowy. Musimy jeszcze wykonać ekrany akustyczne i ekrany przeciwolśnieniowe na przejściach dla zwierząt – dodaje Borcoń.

Poniżej przedstawiamy materiał wideo z prac na drodze ekspresowej S3.

Udostępnij

  • wykop.pl

Dodaj komentarz

19 komentarzy do "Miesiąc do ukończenia S3. Jak przebiegają prace?"

Powiadom o
avatar

Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy
budowniczy
Gość
budowniczy
4 miesięcy 2 dni temu

Na razie GDDKia nie mogą ich wyrzucić, muszą poczekać do końca czerwca 2018. To proste, wówczas z tytuły nie wykonania drogi w terminie dopiero mogą wszcząć postępowanie egzekucyjne i nałożyć srogie kary finansowe za każdy dzień opóźnienia, firma sama zwinie żagle co zarobiła czy dostała w zaliczce odda w nawiązce, dlatego o tym na razie się głośno nie mówi bo po co, od lipca postępowanie przetargowe w przyśpieszonym tempie by wyłonić innego wykonawcę odcinka, cierpliwości Panie i Panowie

Anonimowo
Gość
Anonimowo
4 miesięcy 2 dni temu

WIDAĆ,ŻE GDDKiA ZA PiSDZIELCA,,NIE POTRAFI NAWET DOKOŃCZYĆ TEGO CO ZROBIŁA POLSKA „ZŁEGO TUSKA”!!!WSTYD I HAŃBA!!

Partymen
Gość
Partymen
4 miesięcy 2 dni temu

Właśnie przeczytałem że to całe Salini zostało wyrzucone z budowy drogi S8 koło Warszawy, przecież to lipna firemka, która tylko zgłasza się do kolejnych kontraktów których nie realizuje. Niestety kommpletny chaos w GDDKIA, brak nadzoru, jedyny plus że te drogi zaczęli budować, tyle że za poprzedniego rządu, o tych co nadzorują teraz to szkoda nawet mówić.

Emeryt
Gość
Emeryt
4 miesięcy 3 dni temu

Nie ma co się przejmować, zdążą. Ludzie pomożecie? a prawidłowa odpowiedź brzmi …

Rocky
Gość
Rocky
4 miesięcy 3 dni temu

Zwykły poseł chory, ,,, diabełki na samej górze kłócą się o premie ktore im sie należą,, poprzyjmowali pociotków Misiewiczow i córki leśników nie mających pojęcia o pracy i takie mamy efekty ich pracy.A Rostek mówił …

VIP
Gość
VIP
4 miesięcy 3 dni temu

Wypierniczyć Włochów na zbity pysk obciążając karami umownymi a na ten odcinek wpuścić sprawdzoną firmę!!!

TAKITAM
Gość
TAKITAM
4 miesięcy 4 dni temu

a to konsorcjum jeszcze wygrało od Bolkowa do Lubawki WAŁ AŻ ŚMIERDZI jak z WYSYPISKA

budowniczy
Gość
budowniczy
4 miesięcy 1 dzień temu

Jesteśmy w UE. Dofinansowanie z UE. Firma z UE. Jeśli spełnia wymogi przetargu i daje najtańszą ofertę GDKKiA ma gów… do gadania bo będzie powtórka o praworządności. Trzeba czekać, nie wywiążą się z terminu dopiero prawo przemawia na korzyść GDKKiA, tak to już jest w Eurokołchozie.

Nice.
Gość
Nice.
4 miesięcy 4 dni temu

Nie rozumiem negatywnych komentarzy i w ogóle tej całej oceny. Państwowa firma na swoim gruncie zleciła wybudowanie czegoś co będzie jak będzie. Co Wam do tego?

raqq
Gość
raqq
4 miesięcy 4 dni temu

sprawa ewidentnie dla CBA

sto-lec
Gość
sto-lec
4 miesięcy 4 dni temu

Chińczycy zdążyliby w miesiąc. A u nas: zerwali starą drogę, coś tam pewnie się posiało to najpierw zbiorą dopłaty unijne i będzie kasa na dokończenie drogi w 2030!

Piti
Gość
Piti
4 miesięcy 4 dni temu

To było oczywiste że nie zdarza. Końca nie widać. Za rok oddadzą dopiero. 3 maszyny robią reszta stoi. Ludzi nie ma.

Apollo Creed
Gość
Apollo Creed
4 miesięcy 4 dni temu

Do Rocky. Informuję Cę, że decyzje o budowie oraz plany podjęto właśnie w czasie twojego „POtopu”.
Poza tym to żadna zasługa „dobrej zmiany”, bo olbrzymią część inwestycji finansuje… Bruksela.

Łubu dubu
Gość
Łubu dubu
4 miesięcy 4 dni temu

Tolek. Lubin Północ jest w powijakach. Jeśli puszczą ruch przez Lubin Zachód (który jest gotowy) to będzie masakra, takie będą korki przy światłach przy wjeździe na ul. Gen. Maczka.

Rocky
Gość
Rocky
4 miesięcy 4 dni temu

Rostek o wężach tylko mówił a tu za żywą gotówkę się buduje i niejeden region – miasto by chciało mieć takie inwestycje nawet z poślizgiem.Po POtopie 8 letnim coś dobrego w regionie się dzieje,,

Anna
Gość
Anna
4 miesięcy 4 dni temu

Buraku, W czasie jak piszesz POtopu, gdy Chińczycy spoźniali się z oddaniem odcinka autostrady to rząd PO-PSL umiał pogonić towarzystwo za wielki mur, uzyskać milionowe odszkodowanie, wybrać nowych wykonawców i oddać nową autostradę na czas. A Dojna zmiana co robi?? czeka aż makarony się dogadają i przyznaje sobie nagrody, bo im sie należą, he he he

Lubinek
Gość
Lubinek
4 miesięcy 4 dni temu

takich głupich to nie sieją

górnik dołowy
Gość
górnik dołowy
4 miesięcy 4 dni temu

Co się dzieje? remont ślimaczy sie, przez dziwne gierki Pisekty KGHM ledwo zipie i tylko cale szczescie ze RR nie jest Pisiorem to jeszcze w miescie coś sie zmienia. Już większym głombem od Ciebie chyba nie można być

Tolek
Gość
Tolek
4 miesięcy 4 dni temu

Dlaczego nic nie piszecie o odcinku Lubin Północ. a LubinPoludnie czyli od Głównego do Chróstnika Gdzie będzie koniec oddanego odcinka w Chróstnika czy może oddadzą węzeł północny i wtedy ruch by omijał miasto. Halo panie dziennikarzu może coś na ten temat

wpDiscuz