Liczy się wiek, nie wygląd

202

Gmina Lubin włączyła się w ogólnopolską kampanię społeczną adresowaną do sprzedawców napojów alkoholowych, dotyczącą zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Do sklepów i lokali gastronomicznych trafią specjalne plakaty i ulotki informacyjne.

 

Warto wziąć udział w kampanii bowiem większość sprzedawców jest nakłaniana przez pełnoletnie osoby do sprzedaży alkoholu. Takie materiały umieszczone w widocznym miejscu w sklepie to jasny sygnał dla nastolatka, że w tym sklepie nie ma sensu podejmować próby zakupu napojów wyskokowych.

„MASZ WPŁYW” to kampania przygotowana na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w ramach Narodowego Programu Zdrowia. Przygotowano specjalne pakiety materiałów edukacyjnych dla sprzedawców, wśród których są plakaty, naklejki i ulotki. Gmina Lubin, jako uczestnik tej kampanii przekaże je teraz do sklepów i lokali gastronomicznych. Działaniom tym towarzyszyć będzie także kampania medialna z wykorzystaniem spotu filmowego, której celem będzie zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu nieletnim i jednoczesne zachęcenie świadków tych sytuacji do reagowania. W całej Polsce także wolontariusze -ambasadorzy kampanii będą rozmawiać w lokalnych sklepach z kierownikami i sprzedawcami na temat konieczności ograniczania dostępności napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich. Akcję tę organizuje Stowarzyszenie Diakonia Ruchu Światło-Życie.

Przypominamy przy okazji co ryzykuje osoba sprzedająca alkohol nieletnim. To konsekwencje prawne i administracyjne, czyli pozbawienie wolności do lat 2 oraz cofnięcie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

SR/ ug.lubin.pl


POWIĄZANE ARTYKUŁY