GDDKiA chwali się postępami na S3

134

Od dziś kierowcy mogą już jeździć nowym odcinkiem drogi ekspresowej S3. Takowy został otwarty w województwie lubuskim i połączył Zielona Górę z Niedoradzem. Tymczasem w przypadku „miedziowego” odcinka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chwali się czymś innym…

Oddany dzisiaj do użytku ponad 13-kilometrowy odcinek S3 zbudowała firma Budimex. Ta sama, która zajmowała się budową odcinka z Legnicy do Chróstnika. Początkowo zakładano, że fragment drogi S3 z Zielonej Góry do Niedoradza będzie gotowy w maju. Okazało się jednak, że konieczne było zwiększenie zakresu robót, stąd też półroczne opóźnienie.

Końca dobiegają już prace przy 17-kilometrowym odcinku trasy S3 Niedoradz – Nowa Sól. Wszystko wskazuje na to, że zostanie on oddany do użytku jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.

Przypomnijmy również, że od połowy września możemy już jeździć nowym fragmentem S3 z Nowej Soli do Kaźmierzowa koło Polkowic. Ta inwestycja kosztowała GDDKiA prawie miliard złotych.

Tymczasem wrocławski oddział Dyrekcji pochwalił się na swoim Twitterze, że w okolicach węzła Lubin Zachód trwa budowa obwodu utrzymania drogi. Inwestycja powinna zostać ukończona do końca czerwca przyszłego roku.

 

Obwód utrzymania drogi ekspresowej jest niezwykle istotnym elementem infrastruktury drogowej. Znajduje się tam magazyn soli, warsztaty, garaże oraz budynek administracyjny. Jego zadaniem jest m.in. prowadzenie odśnieżania, dbanie o porządek w pasie drogowym, prowadzenie drobnych prac konserwacyjnych, naprawa uszkodzonych w barier, a także ogólna dbałość o bezpieczeństwo podróżnych.

Na jego wyposażeniu są m.in. samochody przeznaczone do patrolowania i utrzymania drogi oraz stosowania odpowiedniego oznakowania, pojazdy z wyposażeniem do utrzymania zimowego, tj. solarki i pługi śnieżne (w czasie trwania okresu zimowego), wielofunkcyjny uniwersalny pojazd do koszenia, zamiatania, odśnieżania, mycia znaków drogowych, ładowarka do soli, przyczepy do oznakowania i zabezpieczania drogi ekspresowej. Dyżurny w obwodzie utrzymania drogi pełni całodobowy nadzór nad trasą.

Fot. GDDKiA via Twitter


POWIĄZANE ARTYKUŁY