Budowa czy rozbudowa? Jak zmieni się autostrada A4?

57

Ma być bezpieczniejsza, szersza i bardziej funkcjonalna. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to w przyszłym roku dowiemy się, jak dokładnie zostanie przebudowana autostrada A4 w naszym regionie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła właśnie koperty z ofertami firm zainteresowanych opracowaniem dokumentacji technicznej tej inwestycji.

Fot. GDDKiA

Maksymalnie 4,6 miliona złotych GDDKiA zamierza przeznaczyć na opracowanie studium korytarzowego wraz z analizą techniczno–ekonomiczno–logistyczną rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową. Projektanci przeanalizują wszystkie warianty działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresie bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka A4.

– Przetarg ten ma na celu przede wszystkim oszacowanie kosztów oraz wybór najlepszego wariantu przebiegu autostrady A4. Wtedy też okaże się czy konieczna będzie budowa czy tylko rozbudowa istniejącego odcinka – tłumaczy Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy dolnośląskiego oddziału GDDKiA. 

Do przetargu zgłosiło się osiem firm. Rozbieżności cenowe pomiędzy nimi są dość spore. Najniższa oferta opiewa na kwotę 1,7 mln zł. Została ona przedstawiona przez warszawską spółkę WYG International. Teoretycznie najmniejsze szanse ma natomiast firma MOSTY KATOWICE, która jest gotowa wykonać to zadanie za ponad 12 mln zł.

– Planujemy, że w drugiej połowie kwietnia zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Komisja musi teraz zweryfikować wszystkie oferty i ustalić, z czego wynikają tak duże różnice w cenach. Każda firma zaproponowała bowiem 24 miesiące gwarancji i 270 dni na realizację zadania – dodaje przedstawicielka Dyrekcji. 

Więcej na temat planów dotyczących dolnośląskiego odcinka autostrady A4 pisaliśmy m.in. tutaj.


POWIĄZANE ARTYKUŁY