Będą ułatwienia dla osób niedosłyszących przy zgłaszaniu na numer 112

Dziś obchodzimy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Obyśmy nigdy nie musieli z niego korzystać, ale gdy zajdzie taka potrzeba, powinniśmy móc bez problemu poprosić o pomoc. Bez względu na to czy jesteśmy słyszący czy niedosłyszący.

Dzięki współpracy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Cyfryzacji osoby głuche i niedosłyszące zyskają dodatkową pomoc. Rusza pilotażowa aplikacja mobilna służąca do wysyłania zgłoszeń alarmowych na numer 112. Osoby mające problem ze słuchem długo wyczekiwały takiego rozwiązania.

Celem aplikacji jest umożliwienie osobom głuchym i niedosłyszącym, skuteczną komunikację z operatorami numeru alarmowego 112, tak by została udzielona im niezbędna pomoc. Brak takiego ułatwienia był jednym z problemów zdefiniowanych podczas przygotowań do Światowych Dni Młodzieży w 2016 r. To rozwiązanie jest wyczekiwane, w szczególności przez osoby niedosłyszące, ale nie tylko. Aplikacja pozwoli również na wysyłanie wiadomości ze zgłoszeniem, z prośbą o pomoc, w przypadkach, gdy osoba zgłaszająca nie jest w stanie – z różnych powodów – wykonać połączenia głosowego. 

Rozwiązanie ułatwi ratowanie życia i zdrowia. W ratownictwie prostota i szybkość działania są bezcenne. W pracę nad projektem mocno zaangażowali się m.in. posłowie z Parlamentarnego Zespołu ds. Osób Głuchych.

MSWiA zapowiada, że pilotaż aplikacji ruszy w 2018 r. Pozwoli on przetestować aplikację pod kątem jej funkcjonalności oraz kompatybilności z systemem informatycznym Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Pilotaż umożliwi także dokonanie analizy, tak aby oszacować ewentualną potrzebę zmian w aplikacji oraz dostosować system w zakresie bezpieczeństwa działania i wydajności dla dużej liczby użytkowników. Po etapie testów aplikacji oraz wprowadzenia odpowiednich zmian w prawie nastąpi uruchomienie już w pełni funkcjonalnego systemu. 

Źródło: https://www.mswia.gov.pl/

Dodaj komentarz

Trwa ładowanie komentarzy. Prosimy o cierpliwość
wpDiscuz